בעולם העסקים ישנם המון סיפורי הצלחה ניהוליים, על רבים מהם אחראית מערכת CRM. בעלי עסקים שהחלו להשתמש במערכת מדווחים על שיפור עצום ביכולת הניהול שלהם ובארגון קשרי הלקוחות. לפני שאתם רצים לרכוש את התכנה, ניתן לכם מספר הסברים על מנת שתדעו בדיוק מהי התוכנה שאתם רוכשים וממי הכי כדאי לרכוש אותה.
התפיסה העומדת מאחורי הרעיון של מערכת CRMהתפיסה שמשמשת כבסיס למערכת ה-CRM התפתחה עם הכניסה לתקופת הייצור ההמוני, תקופה שבה הלכו והתמעטו בתי העסק הקטנים בהם המכירה התבצעה ישירות מול הלקוח. תקופה זו הפכה את הקשר האישי עם הלקוחות לבלתי אפשרי, אך קשר כזה עדיין היה חשוב מאוד לבעלי העסקים, והתפיסה שעמדה מאחוריו הייתה שהלקוח נמצא במקום הראשון.
לשם כך נוצרה מערכת CRM, מערכת ניהול קשרי לקוחות, שאספה את כל הנתונים וההיסטוריה על כל לקוח של העסק, על מנת להכיר את הרגלי הצריכה שלו ממש כאילו נשמר הקשר האישי בינו לבין בעל העסק. כשבעל העסק מכיר את צרכי לקוחותיו, הוא יודע שכל אחד מהם מצריך התייחסות אחרת, לטובת הלקוח ולטובת החברה.
פעולות להגדלת מאגר הלקוחות על פי מערכת CRMהפעולות שמאפשרת המערכת לשם השמת הלקוח במרכז תשומת הלב, יוצרות קהל לקוחות מרוצה וזה גורם לשימור והגדלה של מאגר לקוחות החברה. הפונקציות שמציעה המערכת לשימור ולהגדלת מאגר הלקוחות מתבססת על שלושה עקרונות מנחים:
• יצירת תיקי לקוחות עבור לקוחות חדשים.
• שדרוג לקוחות קיימים לשם העלאת הרווחים המתקבלים מהם.
• שימור לקוחות: מניעת עזיבה של לקוחות קיימים והחזרת לקוחות שעזבו.
מערכת CRM מאפשרת לכם לקיים את העקרונות הללו ולנהל את כל תיקי הלקוחות שלכם בצורה קלה ונוחה.
מה מציעה לכם מערכת CRM?המערכת מציעה הפקת מגוון של דו"חות, בעצם בכל שאילתא הקשורה בעסק שלכם. דו"חות אלו יאפשרו לכם להבין היכן אתם עומדים, לחזות בתיעוד של כל תיקי הלקוחות שלכם ובעזרתם לערוך תחזיות של מכירות, לנצל הזדמנויות עסקיות ולתת תשומת לב מלאה לצרכי כל לקוח ולקוח, לשביעות רצונו ולהעלאת רווחי החברה.
ויש גם מודולים עבור ניהול פרויקטיםמעבר לפונקציות המאפשרות ניהול קשרי לקוחות, מערכת CRM מאפשרת לכם גם ניהול פרויקטים יעיל ונוח במיוחד. המערכת תלווה אתכם משלב התכנון והקצאת המשאבים לפרויקט, תאפשר לכם לבצע מעקב צמוד אחר ההתקדמות בהתאם להקצאות השונות וכמובן תדווח על חריגות ואי עמידה בזמנים.
למה כדאי לקנות מערכת CRM דווקא מחברה קטנה ופחות מוכרת?אמנם בדיוק לשם כך נועדה המערכת והיא אכן מבצעת את תפקידה בצורה מצוינת, אך עדיין: ככל שתפנו לחברה קטנה יותר, כך רבים הסיכויים שתקבלו יחס אישי יותר ותוכלו להתאים את המערכת כך שתתאים עבור הצרכים הספציפיים שלכם, עבור ניהול קשרי לקוחות בדרך בה אתם רוצים שיתנהל.
חברה קטנה שמשווקת את המערכת תראה לרוב גמישות רבה יותר בהתאמת המערכת לכל רוכש ובהפיכתה לנוחה לתפעול ככל האפשר, כחלק מהבנת הגמישות הנדרשת. חברה קטנה תוכל לתת לכם את מלוא תשומת הלב גם בתמיכה וליווי טכני בהמשך הדרך. בעצם, רכישת מערכת CRM דווקא מחברה קטנה, תגרום לכם לחוות את השירות שברצונכם לתת.
אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.